Isnin, 10 Disember 2012

Ikan Bakar dengan Air Asam

Dah dua minggu teratak ni terbiar... Sejak abis cuti sem ni, tak dan nak berblog la pula....
Kali ni nak postkan menu minggu lepas...





Ikan Bakar dengan Air Asam

Actually, saya beli 4 ekor anak ikan tuka(pari) masa pi market dengan suami saya... Sampai kat umah terus ikan ni disiang belah dua dan dibersihkan... Letak garam je sikit... Susun kat pemanggang... Lepas tu, bab membakar kita serahkan kepada yang pakar la... sapa lagi kalau bukan cik abangku yang rajin itu...

Sambil suami saya dok bakar ikan, saya buat air asam... Blend cili besar, cili api, belacan dan garam (air jangan letak banyak)... kalau rajin lagi baik tumbuk dengan lesung batu..... tapi saya tak berapa rajin... so, blend saja... Masukkan hirisan bawang besar dan hirisan buah tomato dan gaulkan hingga rata... Dah siap boleh cicah ikan bakar dengan air asam atau tuangkan air asam kat atas ikan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...