Selasa, 18 Disember 2012

Menu Orang Berpantang

Dah dua hari saya berpantang... tapi bukannya saya bersalin ye... ni pantang orang sakit ja...~kaedah perubatan alternatif~ pantang makan dan jugak pantang masak... nampaknya lepas ni sepi la blog ni... maklum la tuan punya teratak ni pantang masak... Cuma boleh makan dan masak ikan temenung dan ikan haruan sahaja... Menunya pulak rebus dan bakar sahaja... Tak tau la berapa lama kena pantang ni... Tengok la sejauh mana saya mampu bertahan... Hopefully, jangan pantang jumpa asyik nak makan ja...

Banyak la pulak celotehnya no.... Ok la, hari ni nak postkan menu petang kelmarin... nasi putih dengan temenung berinti sambal yang dibakar...


Letak kuah ikan temenung rebus sikit... ni je la rezeki saya nampaknya...
Actually, suami saya dah siap masukkan inti ke dalam ikan... so, saya balik keja kelmarin just bakar ja la... Bahan-bahannya berdasarkan interview dengan my cik abang, ikan temenung dibelah belakang dan bersihkan... ketepikan... Kemudian, blend cili merah, sedikit lada hitam, bawang merah, bawang putih sikit,  kunyit sikit, sedikit halia, serai dan garam secukup rasa... letak sikit ja air... Masukkan bahan yang dah blend tadi ke dalam ikan temenung yang dibelah tadi...  Lastly, bakar la sampai masak...


Bakar kat dapur gas ja...



Siap boleh hidang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...